Font Size

Layout

Menu Style

Cpanel

Treking đir po otoku Cresu 06.04.-10.04.10.

Cres

Prošli smo Cres uzduž i poprijeko!

U pet dana pješačenja pomakli smo granice boli,

upoznali čari susjednog otoka, stekli nove prijatelje

i još puuuno toga...

Pogledajte slike

Datum: 06.04. - 10.04.2010.

Mjesto i vrijeme okupljanja: 06.04., Njivice, hotel Miramare, 8 h

Smjer:

utorak: rt Jablanac - Ivanje - Niska - preko grebena Gorica 648 m - Sis - Križić - Predošćica - Veliko Gračište

srijeda: Veliko Gračište - Sv.Salvador - Cres - Lubenice

četvrtak: Lubenice - Martinščica - Ustrine

petak: Ustrine - Grmožaj - Punta Križa

subota: Punta Križa - rt Suha - Smrečje - drakovac - Osor

Trajanje hoda: oko 8 h dnevno

Okvirni dnevni ritam: 7 h buđenje, 8-12 h hodanje, 12-14 h odmor, 14-18 h hodanje, 18-19 h priprema logora, 23 h spavanje

Opis puta:

Utorak, 06.04.2010.

Oko 9 h, nakon kavice, pića ohrabrenja i posljednjih priprema, krenuli smo brodom iz Njivica prema rtu Jablanac. Nakon nešto više od sat vremena vožnje, iskrcali smo se na najsjeverniju točku Cresa i tu naša avantura počinje. Put nas vodi do sela Ivanje koje broji tek jednog stanovnika, baku od 80-ak godina. Naišli smo i na bračni par koji nas je upoznao sa poviješću sela. Zatim se valjalo popeti na greben. Tu smo slijedili dalekovod - što je sigurno je sigurno. Kad smo stigli do Velog vrha uslijedio je ručak sa pogledom na Rijeku, Učku, dominatan slovenski Snežnik, Krk... Nastavili smo po grebenu, put je bio dosta naporan, po stijenama i kroz šikaru ali nekako smo i to prošli. Pritom smo prošli vrhove Orlicu, Goricu, Sis - na lijevom boku cijeli Krk, Plavnik, Rijeka, Učka, na desnom boku Istra... Pri silasku sa grebena već nas je uhvatio mrak a do mjesta noćenja, blizu sela Predošćica, došli smo oko 22 h. Tu nam je pomogao naš Franc sa pivama i vodom. Bravo za njega! Postavili smo šatore, zapalili vatru, ispekli kobasice, popili pivo i smrvljeni od umora krenuli na spavanje.

Srijeda, 07.04.2010.

Buđenje, kava, doručak i pakiranje je potrajalo pa smo krenuli nešto iza 9 h. Do grada Cresa izmijenili su se svakavi tereni; livade, šume, kamenjari, stari putevi... Većinom su to zarasli, nemarkirani putevi, &ˇto je šteta jer bi to mogla biti stvarno lijepa šetnica u neposrednoj blizini Cresa. U grad smo stigli tek u 15 h te smo se odlučili na prijevoz barkom do Valuna kako bi mogli stići do mraka do cilja, odn. Lubenica. Tu je opet uskočio Franc. Dok smo čekali prijevoz, obavilo smo dućan, ručali, najeli se kolača i uživali na creskoj rivi. U 17 h isplovili smo prema Valunu otkuda smo odmah krenuli prema Lubenicama. Čim smo stigli, uputili smo se u konob gdje smo imali dogovorenu večeru. Počastili smo se specijalitetima, podigli naše malo apartmansko naselje na jogu i zadovoljno krenuli na počinak.

Četvrtak, 08.04.2010.

Potrudili smo se ipak malo ranije ustati, u 6 h. Poslije doručka smo malo prošetali Lubenicama, oprostili smo se od Sanje koja se nažalost morala vratiti na posao i oko 8 h smo krenuli prema Martinšćici. Nismo zaobišli vrh Helm s kojeg se pruža veličanstven pogled - na Unije, Osorščicu, Istru, Vransko jezero, Krk... Do mjesta Vidovići spustili smo se lijepim putićem kroz nisko raslinje, od tuda starim putem do Martinšćice. Svratili smo u dućan, kupili ručak, pojeli, odmarali noge u plićaku, malo izbjegli zvizdan i oko 14 h uputili se prema selu Stivan. Tu smo od lokalnih stanovnika potražili pomoć kako doći do Ustrina obzirom da postoji više puteva a svi se već dugo ne koriste i zarasli su. Tako da nam pomoći nije bilo. Slijedili smo pravac Ustrina, malo se provlačili kroz smreke i uspjeli smo ispasti nedaleko Ustrina, kod imanja koje je kupio Slovenac i koji ga je tako uredio da smo se zaustavili odmoriti i obići imanje. Ispada da su većinu starina na Cresu kupili i obnovili stranci; robinzonski turizam tamo je u punom jeku. Ugodnim putićem stigli smo do Ustrina, mjesta koje broji 15 stanovnika. Ljubazna gospođa provela nas je mjestom, prepričala malo povijesti, pokazala nastavak puta.. Iako jaaaaako umorni, odlučili smo spavati kod crkve Majke Božje od Loze. Do tamo smo pješačili još kojih 6 km što nas je u potpunosti dotuklo pa smo nedugo nakon podizanja šatora, juhice i kobasice, otišli u krevet.

Petak, 09.04.2010.

Odlučili smo se nagraditi malo dužim spavanjem jer smo dan prije potegnuli malo više. Ujutro klasika: osobna higijena, doručak, sklapanje šatora i pokret! Uhvatili smo i markaciju pa je bilo nešto lak&ˇe. Prošli smo dva napuštena sela, okoristili se bunarima koje smo tamo našli, uživali u različitosti puteva koje smo prolazili... Do Punta križe došli smo po putu kojim smo se sljedeći, zadnji dan, trebali vratiti u Osor. Složili smo se da nema smisla sutradan prolaziti isti put i odlučili da ćemo taj zadnji dan provesti uživajući i šetajući oko Punta križe a do Osora busom. Svi za, nitko protiv. Čim smo stigli u mjesto, pošli smo si osigurati večeru u lokalnom restorančiću. Zatim nas je sudbina spojila sa najljubaznijim ljudima na koje smo mogli naletjeti. Gospođu Mariju smo pitali gdje možemo dići šatore a da nas netko ne napuca. Ona nam je ljubazno ponudila svoje dvorište, mi smo ljubazno prihvatili ponudu i tu počinje naše ugodno druženje. Njena obitelj dobro je prihvatila invaziju na dvorište, dobili smo kavu  i družili se uz večeru.

Subota, 10.04.2010.

Ujutro, nakon dooobrog sna, opet smo počašćeni kavom te smo se nakon doručka odlučili odužiti domaćinima pa smo im pomogli složiti drva, počistiti dvorište - simbolično. Zatim smo svi zajedno napravili đir do kampa, gazdarica nas je čak i odvezla do Osora, ostala s nama na palačinkama i došlo je vrijeme rastanka... :(( Nakon vožnje busom i trajektom, oko 19.30 h stigli smo na Valbisku.

Oprema:

- ruksak ne smije biti teži od 10 kg

- gojzerice, vjetrovka, štapovi, kabanica

- šator, vreća za spavanje, karimat

- čeona svjetiljka, mobitel, fotić, GPS

- pribor za osobnu higijenu, flasteri, zaštita od sunca

- osobna, planinarska i zdravstvena iskaznica

Napomena:

- postoji mogućnost isključivanja ili uključivanja iz đira

- ako niste dobre tjelesne kondicije planirajte samo 1 ili 2 dana

- vođa puta zadržava pravo pormjene etape

- prijevoz brodićem financira PD Obzova

- cijena sutobusne karte Osor-Merag je 48 kn i trajekta 9 kn - autobus staje u Malinskoj i Omišlju

- izlet je na vlastitu odgovornost