Planinarsko društvo Obzova

Menu Style

Cpanel

Dobrodošli

obzova no bgOvdje možete naći sve informacije vezane uz rad društva, pogledati na kojim smo izletima do sada bili i kako smo se proveli te koji su nam izleti i projekti u planu u budućnosti.

Julijske Alpe 07.07.-08.07.12.

MATURLJKOVI SLAPOVI, CIPRNIK I ŠPIK (čez Lipnico)

Slike France

Broj izleta: 94

Datum: 7. i 8. srpanja (subota i nedjelja)

Prijevoz: autobusom, cijena 150,00 kn

Noćenje: u planinarskom domu Mihov dom na Vršiču (1085m), cijena 10 eura

Vodiči: Diana Matešić i Zoran Sekovanić

Opis puta, subota:

GRUPA A: Gozd Martuljek (750 m) – Donji Martuljkov slap (850 m) – Ingotova koča na planini Jesenje (930 m) – Gornji Martuljkov slap ( 1150 m) – Bivak za Akom (1340 m)

GRUPA B: Gozd Martuljek (750 m) – Donji Martuljkov slap (850 m) – Ingotova koča na planini Jesenje (930 m) – Gornji Martuljkov slap ( 1150 m)

Nekoliko kilometara ispred Kranjske Gore zaustavit ćemo se u mjestu Gozd Martuljek. Put nas vodi kroz šumu do kanjona rijeke, malih slapova, drvenih mostića i stepenica kojima se polako uspinjemo i za 30 minuta stižemo do Donjeg Martuljkovog slapa ( visok cca 30 metara). Nastavljamo šumskom stazom prema II. slapu i za 30 minuta stižemo do Ingotove koče na planini Jesenje. Slijedi odmor na  livadi ( domaćini ih zovu „rajske livade“) s koje se pruža prekrasan pogled na Špik. U blizini je kapelica s imenima planinara koji su nastradali u ovim krajevima. Put kroz šumu postaje strmiji i nakon 45 min dolazimo do kanjona i mosta s kojeg se pruža pogled na II. slap (visok 48 m). Hrabriji se mogu približiti slapu po osiguranom, ali prilično skliskom putu.

A grupa nastavlja do podnožja Špika (sjeverna strana)  po zahtjevnoj, ali dobro osiguranoj stazi do Bivka za Akom (Bivak III). Sa staze se pruža pogled na Karavanke i sjeverne strane Martuljških planina.

Dolazak u Mihov dom predviđen je u večernjim satima. Nakon smještaja po sobama i večere idemo na laganu šetnju po Kranjskoj Gori.

Opis puta, nedjelja:

GRUPA A:

Špik (čez Lipnico)

Smjer: Mihov dom-Koča na Krnici-Špik 2472m-Koča na Krnici-uz Pišnicu prema Kranjskoj Gori

Težina: zelo zahtevna označena pot

Trajanje hoda: oko 8 sati

Napomena: ova tura je predviđa za iskusnije planinare sa koncijskom spremom za zahtjevne alpske vrhove.

Opis puta: Od Mihovog doma spuštamo se kroz prekrasnu  šumu, za 10-etak minuta hoda stižemo u dolinu do korita rijeke Pišnice. Preko ljeta, zbog dugotrajnog sušnog razdoblja Pišnica izgleda kao mali potočić i prelazak preko nje nebi trebao predstavljati poteškoće. Tu se tek otvara veličanstven vidik na okolne planinske vrhove okupane u jutarnjim sunčanim zrakama. Nekoliko minuta hoda napuštamo travnatu dolinu, te ulazimo u gustu šumu i planinarskom stazom nastavljamo prema Koči v Krnici. Dobro markirana planinarska staza od doma skreće lijevo, gdje odmah ulazimo u gustu borovu šumu. Izlazimo iz šume i ulazimo u široku dolinu i gudure Gruntovnice (1400 m n/v) i njen kanjon-korito Pišnice u kojem nema vode. Lagano se uspinjemo po oblutcima i kamenju suhog korita Pišnice, približno 10 minuta hoda staza skreće lijevo. Na tom mjestu prelazimo korito, gdje se staza naglo uzdiže, da bi po tom uspon bio umjereniji. Put prema vrhu nastavljamo poprečnom stazom obraslom patuljastim borovima, zatim izlazimo na čistinu, gdje staza presijeca manje melišće, odnosno sipar. Put nastavljamo dalje poprečno po siparu. Ovaj dio puta je poznat po divokazama koje tu često mogu vidjeti. Prelaskom preko sipara, staza se strmo uzdiže iz iznad gornjeg ruba Tamanovog grebena, a zatim skreće desno i prelazi na sjevernu stranu Gamasove špice. Nakon nekoliko minuta hoda izlazimo iz gustog niskog raslinja i dolazimo na čistinu niskog kamenja obraslog u travi. Tako po  predivnom alpskom ambijentu dolazimo do prijevoja zvano sedlo. Po dosta strmijem dijelu staze nastavljamo put prema vrhu i nakon pola sata hoda staza nas dovodi do zahtjevnijeg dijela puta, gdje se uz pomoć sajli penjemo po stijeni i izlazimo na vrh Lipnice, od kuda je prekrasan pogled na Kranjsku Goru i na Špik. Od Lipnice staza dalje vodi po grebenu, sa obje strane grebena su velike provalije. Nešto malo dalje spuštamo se sa grebena i dolazimo do još jednog zahtjevnijeg dijela staze, gdje uz pomoć poprečnih sajli započinje pravi uspon na vrh. Nakon prelaska uz pomoć sajli dolazimo do raskršča za Kačiji Greben i nastavljamo uspon prema vrhu. Ovo je najzahtjevniji dio uspona na Špik. Nije toliko težak, koliko je potrebno biti oprezan, obzirom da se uspinje po vrlo strmom  i rasutom kamenju,  gdje kamen nije čvrst. Postoji opasnost od odrona kamenja, za što je potrebna zaštitna  kaciga, kao obvezni dio opreme na ovom dijelu staze, kao i za spust po siparu. Za sav trud koji smo napravili, za nagradu imati ćemo prekrasan vidik na ostale vrhove i mjesta što nas okružuju, kao što su: Škrlaticu, Mangrt, Jalovec, Mojstrovka, Prisank, Razor, Kranjsku Goru, Gozd Martuljek, te pogled prema Italiji i daleko preko Karavanki u Austriju.

GRUPA B: Kranjska Gora ( 810 m) – Dom na Vitrancu (1555 m) – Ciprnik (1745 m) – Dom na Planici (934 m) – Pl.dom Tamar (1108 m)

Iz Kranjske Gore se žičarom ( 5 ) vozimo na Vitranc, a onda pješice za sat vremena  grebenskom stazom stižemo na Ciprnik. S vrha obraslog klekovinom divimo se prekrasnim vidicima prema zapadu na Martuljške gore, na drugoj strani Jalovec, Ponce, Mojstrovku, prema sjeveru na zapadni dio Karavanki, Dobrač i austrijske tritisućake. Nakon dužeg odmora spuštamo se lovačkom stazom do skakaonica u Planici ( 2 sata hoda).

Do pl.doma Tamar stiže se za 45 min makadamskom cestom i možemo nastaviti još 15 min do slapa Nadiža – prvog izvora Save Dolinke. Slapovi su zimi zaleđeni  i interesantni alpinistima. Vode iz slapa ubrzo poniru i ponovno izlaze u Zelencima – drugi izvor Save Dolinke, pa ćemo se na povratku kratko zaustaviti u Podkorenu i prošetati uz izvor Zelenci.